top of page

Ski-VM i Trondheim

26.februar til 9.mars

 

Takk for at du vil være med oss som frivillig under folkefesten i Trondheim😀

 

Vi legger opp til en folkelig og uhøytidelig atmosfære, og har solgt inn et opplegg med ullgenser, bål og lavvo-kos. Ikke hvitskjorte og hvite duker. Både Brimi-Lavvoen og Kongen på haugen vil være oppvarmet. 

 

En typisk arbeidsdag vil være å være vertskap, VIP-vert, for en fast gjeng gjennom dagen. Oppgaven til en VIP-vert vil være å følge gjestene til bords, passe på at de går å forsyner seg med mat og drikke når det er deres tur, (det er ikke bordservering) og følger de til langrenns- og hoppøvelsene. Kongen på haugen trenger ikke å følge gjestene til tribuneplass under langrennsøvelser. Dere er plassert omtrent midt i løypa.

Arbeidsdagen til kokkene vil starte og avslutte litt tidligere. Kokkene vil få kokkejakke, kokkefrakk, fleece og kokkebukse. Ta gjerne med egne kokkeklær, og ellers det du føler du trenger. 

VIKTIG

Akkreditering:

Alle må akkrediteres for å komme inn i stadionområdet og opp i VIP-området. Dette er et skjema som må fylles ut. Det må søkes individuelt. Dvs at hver enkelt person må søke for seg og legge inn bilde. For å hente ut akkrediteringen må du personlig møte opp på akkrediteringssenteret, og du må vise legitimasjon. Du kan derfor ikke hente ut akkreditering for noen andre. 

 

Utfylling av skjema:

Kategori: Service provider

Funksjon: Supplier

Organisasjon: Brimi Eventyr

Dato: Velg datoene du skal jobbe for oss

Spørsmål (Name of your contact in WSC Trondheim 2025): Daniel Svensson

Linken til akkreditering:

https://accreditation.rubic.no/public/organization/28050/project/24/application-form 

Åpningstider for akkrediteringssenter:

Main Accreditation Senter (Erling Skakkes Gate 14)

10.-16.februar: 12:00 - 18:00

17.-23.februar: 08:00 – 20:00

24.februar – 9.mars: 14:00 – 20:30

 

Granåsen (Smistadveien 6)

17.-23.februar: 10:00 – 17:00

24.februar – 9.mars: 07:00 – 20:00

Bar:

Vi har alle rettigheter og aldersgrensen hos oss er 18 år. Firmaet Event And More drifter barene, men ved behov vil en oppgave til VIP-verten være å bistå i baren. Noen av gjestene vil ha på seg et eget armbånd med chip. Dette armbåndet er ladet med en sum de kan kjøpe seg drikke for. 

Sikkerhet:

Alle gjestene vil bli sjekket ved innslipp i Granåsen, samt i inngangen til oss. Vi har egne sikkerhetsvakter fra Ski-VM. Hvis noe oppstår tar disse vaktene seg av dette. Viktig at alle VIP-vertene følger med så ingen har med seg medbrakt, og at det er ro og orden blant gjestene.

Oppmøte for periode 1:

Alle bør komme tirsdag 25.februar, hvis ikke noe annet er avtalt. Dette for å hente ut akkrediteringen, pluss at vi skal ha felles møte kl.18:00 i Brimi-Lavvoen denne dagen. 

Oppmøte for periode 2:

Alle bør komme mandag 3.mars, hvis ikke noe annet er avtalt. Dere må også hente ut akkreditering.

Transport til Trondheim:

Fint om flest mulig samkjører, eller kjøre kollektivt. Vi har begrenset med parkering ved Vandrerhjemmet. Vi er selvfølgelig behjelpelig med hente dere som kjører kollektivt. Det vil gå en minibuss til Trondheim i regi av Brimi Fjellstugu den 25.februar. For de som ønsker å bli denne transporten må melde dette inn til Heidi på 99 69 38 91.

Overnatting:

For dere som trenger overnatting blir dette på Trondheim Vandrerhjem som ligger rett utenfor sentrum. Romfordeling kommer når vi har denne klar. Fra her vil det bli organisert transport t/r Granåsen. Her finnes det vaskemaskin, så dere kan få vasket klær om nødvendig.

Adresse Trondheim Vandrerhjem:  Weidemanns v. 41 B, 7043 Trondheim

 

Måltider:

Hver morgen blir det felles frokost i Brimi-Lavvoen. Vi legger opp til at dette skal bli en hyggelig stund. Det vil også bli gitt felles informasjon om dagen, og ellers det som måtte dukke opp. 

Lunsj og middag vil bli mat som gjestene spiser når anledningen byr seg. Vi har tilgang på et pauserom i barnehagen som ligger ved Brimi-Lavvoen.

På Vandrerhjemmet har vi tilgang på et fullt utstyrt kjøkken. For de som ønsker å smøre med seg en matpakke eller lage seg et lite måltid, kan dette benyttes. 

 

Transport:

Transport t/r Granåsen vil bli felles med minibuss. Vi legger ut busstidene så fort vi har disse klare. 

Det er ikke mulig å kjøre privatbil opp i Granåsen.

Klær:

Som takk for hjelpen vil dere få klær fra Amundsen. Disse klærne blir «uniformen» deres under Ski-VM. Jeg trenger størrelsen din på jakke, genser og bukse. Fint om du sender dette så fort som rå til heidi@brimieventyr.no 

Ta med en mørk - gjerne sort - utebukse, tynn dunjakke e.l. til å ha under anorakken og ullundertøy, og selvfølgelig ellers det du føler du trenger av klær, sko og utstyr under oppholdet oppholdet.

VIP-verten skal følge gjestene til og fra stadion, derfor er det greit å ha litt varme klær. Dere har akkreditering til VIP-tribunene. De som ønsker kan derfor bli igjen sammen med gjestene "sine" og se på øvelsen. 

Sykdom:

Er du syk, holder du deg hjemme. Gi beskjed om dette så fort som råd til Bjørg. 

Informasjon:

Denne linken vil være "levende", og vi vil fortløpende legge ut informasjon her. Er det noe du må vite asap vil du få beskjed, men det er fint om du er inne å sjekker med jevne mellomrom. 

Det vil bli fellesmøte i Granåsen tirsdag 25.februar kl.18:00. I tillegg vil det komme en invitasjon til teamsmøte.

Kommunikasjon:

Under Ski-VM vil all kommunikasjon skje i WhatsApp grupper. Dere som ikke har appen, må laste ned denne. Dere vil bli tildelt en gruppe ut i fra arbeidsoppgavene dere blir tildelt. Send Heidi - 99693891 en melding med navnet ditt samt mailadresse.

Dagsprogram:

Dagsprogrammet til Brimi-Lavvoen vil dere finne under fanen Ski-VM inne på denne siden. Dagsprogrammet til Kongen På Haugen, vil bli delt når det er klart. Her vil programmet bli planlagt og satt sammen med gjestene som skal være der dag for dag. I Kongen På Haugen vil det være ett firma per dag. I Brimi-Lavvoen vil det var mange forskjellige firma per dag.

Lederteamet:

Det er viktig at dere gir oss tilbakemelding. Vi blir ikke bedre en hva vi lager sammen.

Hovedansvar: Yngve - 478 05 050

Gjester og crew: Heidi - 996 93 891

Crew: Bjørg - 920 48 369

Drift: Vidar - 900 79 370

Programleder: Tor Arne - 917 99 290

Bussjåfør: Espen - 478 37 736

Kaospilot: Per Øyvind - 974 34 437

Periode 1: 25.februar t.o.m. 2.mars

Periode 2: 3.mars t.o.m. 9.mars

Hvis ikke annet er avtalt.

PERIODE 1:
25.FEBRUAR T.O.M. 2.MARS

PERIODE 2:
3.MARS T.O.M. 9.MARS

OVERNATTING

bottom of page